Trimonada

Buna!
Intr-un tarziu s-a oprit furtuna in Timisoara, si-a strans norii ca un copil suparat si a plecat sa chinuie pe altcineva. Dar, ca sa nu cumva sa ne bucuram prea tare, a lasat in locul ei o caldura aproape insuportabila pe care nu o poti combate decat cu dusuri reci si cu o licoare speciala facuta din acid citric, acid hidric si fructoza, cunoscuta si sub denumirea comuna de limonada.
Bineinteles ca oricine stie sa faca limonada si ar fi fost absurd sa fac un tutorial despre asta. Dar ce nu stie toata lumea sa faca este trimonada.


Trimonada este o limunada in 3 feluri sau cu trei arome si partea cea mai draguta este ca are si 3 culori. Iar acum va voi dezvalui ingredientele secrete si 100% naturale, pe langa evidentele lamai si apa, care stau la baza trimonadei:



Inarmati-va asadar cu halatul alb, manusile de cauciuc si ochelarii de protectie si sa intram in laboratorul chimic numit bucatarie.

Incepem prin a face

1. Limonada


Dupa cum am spus, aici e simplu. Faceti o carafa de limonada (1.5 l) dupa gustul si preferintele voastre. Reteta care imi place mie foloseste o proportie de 1:2, la un pahar de suc de lamaie se adauga 2 pahare de apa, pentru ca imi place mai concentrata. Si o lingurita de miere la un pahar de amestec suc + apa. Cu alte cuvinte:
  • 6-8 lamai => 500ml suc lamaie
  • 1 litru apa
  • 6 lingurite de miere
2. Limomenta


Este de fapt o limonada simpla cu adaos de menta care e bine sa fie cat mai proaspata. La un pahar de limonada se adauga 5-6 frunze de menta tocata. O puteti toca de mana, daca aveti aptitudini extraordinare in manuirea cutitului, cu blenderul, daca aveti unul suficient de puternic incat sa nu lase bucati mari de frunze care vi se vor lipi intr-un final de dinti, sau folosind un mojar. Ultima varianta este preferata mea pentru ca pot marunti foarte bine menta si pot scoate din ea toata seva care va da mai multa aroma limonadei. Pentru un plus de culoare si de "acreala" mai puteti adauga cateva bucati de lime.

3. Lavanada


Ok, recunosc, numele eu l-am inventat si copywriting-ul nu e punctul meu forte. Dar promit ca o sa compensez cu gustul. "Lavanada" este o limonada roz si e super draguta si delicioasa si evident este facuta cu ...lavanda. Se face o infuzie concentrata de lavanda - 2 linguri de lavanda la 300ml apa calda - se lasa la racit si poi se amesteca cu limonada simpla. Eu am pus 100ml infuzie la un pahar de limonada. Cand veti face infuzia probabil ca nu va va impresiona atat de mult culoarea ei pentru ca este mai degraba maronie si seamana cu orice ceai de plante, dar odata amestecata cu limonada va dezvalui un roz pal si dulce.
ATENTIE!! Sa folositi doar lavanda pentru gatit care nu a fost stropita cu chimicale, cea folosita in saculetii odorizanti nu este buna.

Simplu, nu? Si mai ales yummy!

Pe curand.

No comments:

Post a Comment

Pin It button on image hover