Jos cu vopseaua! Sus vopseaua!

Buna!

Incep prin a va promite ca pana la sfarsitul postarii veti avea un nou prieten: decapantul. Probabil ca fetele vor stii termenul de la salon, fiind acea substanta care decoloreaza parul, dar cel despre care vorbesc eu este mai degraba pentru metal, plastic sau lemn - chiar va rog sa nu il folositi pe par!! Decapantul este un gel care "mananca" vopseaua de pe materialele mentionate mai sus fara a le distruge - cu conditia sa folositi unul adecvat fiecarui suport in parte. Se indeparteaza apoi cu o carpa sau foarte usor cu spaclul, depinde de grosimea stratului de vopsea, fara sa mai fie nevoie de smirghelul care zgarie suprafata.

Eu m-am hotarat sa-l folosesc pentru a inveseli o masina de scris - Triumph Matura - destul de veche, dar foarte frumoasa ca si design. Vazusem deja pe net cateva modele de masini de scris in culori foarte aprinse si m-am indragostit de ele, asa ca am ales la randul meu o vopsea albastru aqua care se potrivea la fix cu verdele inchis pe care il avea deja maisna. Nu am putut sa o vopsesc toata pentru ca unele parti erau din plastic, dar cred ca a iesit si mai bine asa, in doua culori.



Sa trecem la treaba! Aveti nevoie de:


1. Dezasamblati masina de scris. Nu de tot ci doar atat cat sa puteti scoate partile pe care vreti sa le vopsiti. Curatati-le bine de praf
2. Folositi manusile! Este foarte important pentru ca decapantul nu ataca doar vopseaua ci si pielea. Si ar fi bine sa protejati spatiul de lucru cu o folie.
3. Aplicati decapatul pe suprafata vopsita urmarind instructiunile de pe ambalaj. Daca este nevoie puteti repeta procesul. Eu am reusit in trei ture sa indepartez toata vopseaua , dar era si foarte multa.
4. Curatati din nou suprafata proaspat decapata pentru a indeparta orice rest si vopsiti-o folosid un spray cu vopsea. E mai usor si rapid decat prin pensulare si nici nu raman urme de la pensula.Lasati sa se usuce foarte bine pentru a evita urmele ce pot aparea lamanipularea pieselor.
5. Asamblati noua voastra masina de scris. Si da, garabtez ca va arata ca noua si muuult mai draguta.

Bineinteles ca puteti folosi decapantul pentru orice si chiar sunt curioasa ce veti face cu el. Asa ca astept poze cu proiectele voastre.

Pe curand!

No comments:

Post a Comment

Pin It button on image hover